Regiocoordinator

Voel jij je betrokken bij de maatschappij, heb je affiniteit met kinderen en zeker kinderen die in een vervelende situatie verkeren, zoals bij onze doelgroep, kinderen die door ziekte langdurig aan huis gebonden zijn? Kinderen die toe zijn aan een nieuwe plek om bij te komen van ziekenhuisbezoek, of andere gebeurtenissen die hun leventje regelmatig op zijn kop zetten? Dan zijn we op zoek naar jou.

Wat doet Stichting Make over Mansion precies?

Stichting Make over Mansion is een kleine lokale stichting, werkzaam in de kop van Noord Holland. Als regiocoördinator heb je je eigen werkgebied, bijvoorbeeld in een of een aantal postcodegebieden. Op dit moment staan alle regio’s open voor een topper zoals jij: Schagen, Alkmaar, Hoorn, Den Helder, Heerhugowaard en Wieringen.

Wie hebben wij nodig?

Jouw verantwoordelijkheid is om met een team van vrijwilligers naamsbekendheid te vergroten, door op braderieën of markten te staan bijvoorbeeld. Of door een presentatie te geven op een basisschool. Vaak staan basisscholen ook open om voor een lokaal goed doel dingen zoals een sponsorloop te organiseren.

Stagiaires

Soms werken we ook met stagiaires van het middelbaar onderwijs die bijvoorbeeld 30 uur stage moeten lopen. Die hebben uiteraard ook sturing nodig. Zij kunnen helpen met promotionele activiteiten, maar ook met het daadwerkelijk helpen uitvoeren van een Makeover.

Het is aan de regiocoördinator hoeveel Makeovers per jaar haalbaar zijn, wij streven naar een aantal van zes. Er bestaat een procedure voor het aanmelden van een kindje die behoefte heeft aan een droomslaapkamer. Hierover kunnen we je meer vertellen in een persoonlijk gesprek.

Ook zorgt een regiocoördinator ervoor dat alle spullen op de juiste tijd op de juiste plek zijn. Dat hoef je uiteraard niet alleen te doen, dat kan je met je team van vrijwilligers afspreken. Een gemiddeld team per Makeover bestaat uit ongeveer vier mensen. De samenstelling kan wisselen, omdat er vaak vrijwilligers aangemeld worden die een band hebben met het kindje die een droomslaapkamer krijgt.

De regiocoördinator is ook aanwezig bij het tweemaandelijks overleg met het bestuur. De opgedane kennis en ervaring wordt hierdoor met elkaar uitgewisseld en kan weer meegenomen worden in het eigen werkgebied. Op deze overleggen kunnen ook altijd flyers en dergelijke weer worden meegenomen. Indien gewenst en nodig kun je ook terugvallen op je collega’s, het teamgevoel is groot.

VOG

Wij vragen aan elke vrijwilliger die door ons wordt betrokken bij de Makeover een VOG. Deze worden kosteloos verstrekt na het ondertekenen van een vrijwilligerscontract, welke er voor zorgt dat je bent verzekerd tijdens werkzaamheden voor Stichting Makeover Mansion.

Ben jij:

• Enthousiast
  • Empatisch
  • Een regeltante
  • Goed in communiceren
  • Een teamplayer
  • Creatief in oplossingen bedenken
  • Representatief
  • Durf jij op mensen, bedrijven af te stappen?