Ontstaan

Stichting Make over Mansion is ontstaan doordat onze oudste dochter Dyantha eind 2009 ernstig ziek werd. Ze is begin januari 2010 opgenomen in het WKZ in Utrecht waarna ze nagenoeg drie maanden fulltime daar moest blijven. Na twee weken thuis vervolgens nog zes weken revalideren in Lindensteijn in Beetsterzwaag. In deze zware tijd heeft Dyantha veel kinderen leren kennen die ernstig ziek waren, waaronder Sidney Vos.

Sidney heeft lang gestreden tegen leukemie en de gevolgen daarvan. Uit een van de gesprekken tussen haar moeder en mij kwam naar voren dat Sidney graag een nieuwe accesoires en een nieuw bed wilde in haar slaapkamer. Tijdens weer een opname bedachten wij hier thuis om die wens uit te laten komen en wij wilden als Sidney thuis kwam dit gaan bespreken. Helaas is dat niet meer gelukt, Sidney heeft na een lange strijd moeten opgeven.

Meteen onstond het idee om met dit idee wat te doen. Na een paar jaar brainstormen en plannen pitchen in diverse gesprekken is Stichting Make over Mansion ontstaan. Met Dyantha en Sidney in gedachten willen wij paleisjes creëren voor kinderen die langdurig ziek aan huis gebonden zijn.

StichtingMakeOverMansion