Lieve Féline

dsc_0019   dsc_0022   dsc_0021

Voor Féline hebben we haar muur gepimpt met glitterverf van Sedna uit Alkmaar. (klik hier voor een promofilmpje) wat we gesponsord kregen van André Altena. De glitterverf geeft een prachtig effect op de mooie roze muurverf die wij verkregen bij Partners at home uit Schagen. Net als de Houten Meubel Outlet uit Winkel mogen wij deze bedrijven tot onze vaste sponsors gaan rekenen waar wij uiteraard erg blij mee zijn. Via De Jong Reclame uit Heerhugowaard kregen wij een mooie prinsessensticker, zij hebben ons echt uit de brand geholpen met deze last minute actie. Ook De Bedweters hebben samen met Daisy de Ridder een heel mooi dekbedovertrek van een superkwaliteit gedoneerd. Echt een afmaker. Een deel van de kosten van deze Make over zijn gedragen door de Durv school uit Alkmaar. Supertrots zijn wij dat de kids van deze school hun betrokkenheid bij onze doelgroep hebben laten zien. Onze contactpersoon Elja Dekker heeft hier een mooie rol in gespeeld. Komende week verwachten wij via KidZ ImpulZ nog een xxl aankleedkussen voor op de turqoise kast.

Wat ook erg leuk was, is dat Sjaak, één van onze stagiairs mee geweest is om op locatie te helpen met schilderen, dat scheelde mij een hoop werk.

dsc_0005-2   dsc_0004-2   dsc_0054

Fotografie: Samantha’s fotografie

Mede mogelijk gemaakt door:

Ook voor Féline gaan we een prachtige droomslaapkamer maken. Zij is gek op de disney prinsessen, roze en mooie twinkeldingetjes, welk meisje houdt daar nou niet van? Met een aantal stagiairs én uiteraard Samantha en Jeffrey gaan we er weer een paleisje van maken. Donderdag 9 februari gaan we van start, maandag 13 februari gaan we de kamer overdragen aan Féline.

Ben je ook benieuwd hoe het wordt? Volg ons ook op facebook

Féline heeft het RETT-syndroom. Hieronder daarover meer.

ima5ge1

Het Rett syndroom heeft een incidentie van 1 op de 10.000 tot 23.000 geboren meisjes, het is extreem zeldzaam bij jongens. Het is beschreven bij alle rassen en etnische groepen. In Nederland zijn op dit moment ruim 250 meisjes met het Rett syndroom bekend.

Het is een ontwikkelingsstoornis van het zenuwstelsel; met name de hersenstam. De symptomen treden op na en periode van ogenschijnlijk normale ontwikkeling, vanaf een leeftijd van 6-18 maanden. De ontwikkeling vertraagt en een periode van verlies van motorische vaardigheid en communicatie volgt, met in vrijwel alle gevallen volledig verlies van spraak en loopvermogen. In deze periode ontstaat vaak onregelmatigheid in de ademhaling. Na deze regressie volgt een stabielere periode, waarin apraxie (het onvermogen te handelen), epilepsie en scoliose meer een rol gaan spelen. In deze periode kan verbetering van motoriek en communicatie bereikt worden. Uiteindelijk kan de mobiliteit terugvallen als gevolg van spierzwakte, stijfheid en toenemende scoliose. De ernst van de beperkingen kan variëren, waarbij de intensiteit van de symptomen per individu moeilijk te voorspellen is.

De gemiddelde levensverwachting wordt verwacht boven de 40 jaar te zijn, hoewel dit door het relatief korte bestaan van de diagnose niet met zekerheid bekend is.

Bron:www.rett.nl